سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفت ایده برای داشتن یک وبسایت جذاب

مطمئنم برای شما هم پیش اومده که وارد یک سایتی شدید که از قضا محتوای خوبی رو در اختیارتون گذاشته اما بعد یکی دو دیقه یا اصلا بعد خوندم اون محتوای درجه یک سریع از سایت میزنید بیرون!! خب اخه چرا؟ قطعا سایتی که محتوای باحال و خفن داشته بقیه محتواهاشم درجه یکن یا اصلا چرا تا آخر همون محتوا رو با عجله میخونید که تموم شه؟ خب برای همه ی اینا یه جوابه اونم اینه که این سایتا طراحی سایتشون درد نمیخورده و یکسری نکات آسون و البته مهم برنامه نویسی رو رعایت نکردن! 

 

 

حالا اگر شما هم مشغول طراحی وبسایت خودتون هستید یا دوست دارید وبسایت‌تون رو به روز رسانی کنید؛ اینجا همراه ما باشید تا با چند توصیه و راهکار ساده؛ بهتون بگیم چطور از رقبا جلو بزنید و یک وبسایت جذاب درست کنید.

 

1.      از موبایل‌ها غافل نشید!

 

طبق تحقیقاتی که انجام شده؛ بیشترین سرچ‌ها توسط موبایل اجرا می‌شن. به بیان دیگه بخش زیادی از کاربران شما رو کسانی تشکیل می‌دن که با موبایل وارد وبسایت می‌شن. پس وقتی که دارید سایت رو دیزاین و طراحی می‌کنید؛ در نظر داشته باشید که این محتوا باید روی تلفن همراه هوشمند هم قابل استفاده باشه. مثلا نظم و ترتیبش به هم نریزه و به راحتی بشه ازش استفاده کرد. که این موضوع در زمینه سئو هم خیلی مهمه

 

 

2.      سادگی رو فراموش نکنید!

 

وقتی صحبت از سادگی می‌شه؛ منظورمون این نیست که صرفا از یک طراحی خلوت و ساده استفاده کنید. بلکه نکته‌ی اصلی مینیمال بودن در کاربردی بودنه. یعنی مخاطب شما بدون کم‌ترین حواس‌پرتی، بلافاصله پیغام وبسایت رو دریافت کنه و از اون به بعد هم بتونه خیلی سریع و راحت، به کارش ادامه بده. پس علاوه بر اینکه یک هویت بصری شیک و ساده طراحی می‌کنید؛ حواستون به کاربردی بودن اون هم باشه.

 

3.      زیاده‌روی نکنید!

 

مخاطب شما به طور معمول اصلا دوست نداره وارد وبسایتی بشه که محتوای متنی زیادی داره. اونها بیشتر به محتوای بصری تمایل نشون می‌دن که بتونه در کمترین زمان منظور و پیام رو بهشون منتقل کنه. پس موقع طراحی صفحات سایتتون، حواستون باشه تا یه ترکیب درست و کارآمد از محتوای متنی و بصری داشته باشید. به علاوه به پیغام‌های تبلیغاتی هم توجه کنید. اگر جالب نیستند یا به درد نمی‌خورن؛ حتما حذفشون کنید تا جنبه‌ی بصری وبسایت آسیبی نبینه.

 

4.      فضای خالی رو دریابید!

 

قسمت‌های سفید و خالی حقیقتا تاثیر زیادی در زیبایی صفحات وبسایت شما دارند. پس خیلی هوشمدانه اون‌ها رو مدیریت کنید. به این صورت که قسمت‌های قابل توجهی رو خالی از متن و تصویر بذارید. این متد در واقع باعث می‌شه تا کاربر به میزان بیشتری روی تصاویر و محتوای متنی سایت شما تمرکز داشته باشه. ضمنا این فضاهای خالی و سفید به چشم‌های کاربر هم استراحت می‌ده و کمک می‌کنه تا باقی محتوا رو با دقت بیشتری مطالعه کنند.

 

5.      رنگ‌های هوشمندانه

 

استفاده از رنگ‌های هارمونیک و جذاب، شاید یکی از اساسی‌ترین تکنیک‌های جذب مخاطب باشه. در انتخاب کردن رنگ‌های سازمانی، حواستون به کاربری وبسایت هم باشه. می‌تونید از رنگ‌های متضاد در جهت جلب توجه کاربر، بیشتر استفاده کنید. اما یادتون نره که هر چیزی اندازه داره. پس، اندازه نگه دار که اندازه نکوست!

 

6.       دسترسی آسون

 

یادتون نره که مخاطب شما، نباید با ورود به وبسایت گیج بشه. نباید وقت زیادی رو صرف پیدا کردن بخش موردنظرش بکنه. بلکه همون‌طور که اشاره شد؛ باید بتونه خیلی راحت به کارش برسه و تو این مسیر کلافه و سردرگم نشه! برای این منظور خوشبختانه نیاز نیست کار سخت و پیچیده‌ای انجام بدید. فقط کافیه تا منوی سایت رو با سادگی و بعضا با جزئیات هر چه بیشتر در دسترس مخاطب قرار بدید.

 

7.      بازخوردها رو فراموش نکنید!

 

بعد از این که همه‌ی این تکنیک‌ها رو در جهت افزایش جذابیت وبسایتتون انجام دادید؛ حتما یه راه ارتباطی بین خودتون و کاربرها هم طراحی کنید. اینطوری می‌تونید متوجه بشید که مخاطب واقعا چه قدر از کار شما راضیه و وبسایت تا چه اندازه براش کارآمد واقع شده.

 

 

منبع : سایت رویش نوین